تبلیغات
مجله خبری سلامت - میگو سرخ شده و کلم بروکلی

نویسندگان

تبلیغات

چشمخانه کلینیک مسیر زیبایی کلینیک تخصصی دندانپزشکی دیبا ساج دکتر عارفی

دستور پخت امروز را می توانید در دو وعده ناهار و شام میل کنید. دستور پخت بسیار ساده ایست و کالری یک وعده از این غذا نیز کمتر از 300 کالری است. میگو یکی از غذاهای دریایی بسیار سالم است که حاوی مواد مغذی زیادی برای بدن است. در دستور پخت این غذا علاوه بر میگو که حاوی پروتئین است از سبزیجات ( کلم بروکلی ) نیز استفاده شده که سرشار از فیبر است. به علاوه روغن زیتون که حاوی چربی های سالم است را نیز اضافه کنید.
هر سه اینها باعث می شود غذا دیرتر در سیستم گوارش هضم شود و قند خون متعادل بماند و به صورت ناگهانی بالا نرود. متاسفانه بیشتر ما برای کاهش وزن فقط به مقدار غذاها نگاه می کنیم در حالی که مهم ترین چیز نوع غذا است.
وقتی بتوانید مواد مغذی مناسب را در کنار هم ترکیب کنید آنگاه در برنامه غذایی موفق خواهید بود. ما نیز در قسمت آشپزی های سایت دکتر کرمانی سعی داریم همین ترکیب کردن را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم:

5 فنجان گل بروکلی

یک قاشق غذا خوری پوسته رویی لیمو

یک قاشق غذا خوری آب لیمو

یک دوم قاشق چای خوری نمک

680 گرم میگو پاک کرده و بدون پوست

اسپری پخت یا مقداری روغن

2 قاشق غذا خوری روغن زیتون اکسترا ویرجین

یک چهارم قاشق چای خوری فلفل قرمز خرد شده

 

روش پخت:

فر را تا دمای 425 درجه فارنهایت ( 218 درجه سانتی گراد ) گرم کنید.

بروکلی را در آب جوش به مدت یک دقیقه بجوشانید. آب اضافی که بین گل های بروکلی است را بگیرید و سپس داخل آب سرد قرارشان دهید. پس از این مرحله دوباره آب ها را بگیرید.

یک و یک دوم قاشق چای خوری پوسته لیمو رنده شده، آب لیمو، یک چهارم قاشق چای خوری نمک و یک چهارم قاشق چای خوری فلفل سیاه را در یک کاسه متوسط ترکیب کنید.
میگوها را اضافه کنید: خوب هم بزنیدشان تا میگوها کاملا به مواد آغشته شوند. بروکلی و میگو را در یک سینی پخت که مقداری چربش کرده اید بچینید. به مدت 8 دقیقه در دمای 425 درجه فارنهایت ( 218 درجه سانتی گراد ) یا تا زمانی که میگوها مغز پخت شوند بپزید.

روغن، یک و یک دوم قاشق چای خوری باقی مانده از پوست لیموی رنده شده، یک چهارم قاشق چای خوری نمک، یک چهارم قاشق چای خوری فلفل سیاه و فلفل قرمز خورد شده را در یک کاسه بزرگ با هم ترکیب کنید. بروکلی ها را اضافه کنید، خوب تکان دهید تا ترکیب شوند.

 

اطلاعات تغذیه ای:

مواد گفته شده در این دستور پخت برای 4 وعده می باشد. هر وعده شامل یک فنجان بروکلی و حدود 9 عدد میگو است.

اطلاعاتی که در ادامه خواهد آمد مربوط به یک وعده از این غذا است.

کالری: 268

چربی در یک وعده: 10 گرم

چربی اشباع در یک وعده: 1.5 گرم

چربی غیر اشباع در یک وعده غذایی: 5.4 گرم

چربی دارای حلقه های غیر اشباع: 2 گرم

پروتئین در یک وعده: 37.3 گرم

کربوهیدرات در یک وعده: 7 گرم

فیبر در یک وعده: 2.9 گرم

کلسترول در یک وعده: 259 میلی گرم

آهن در یک وعده غذایی: 5 میلی گرم

سدیم در یک وعده غذایی: 571 میلی گرم

کلسیم در یک وعده: 135 میلی گرم

 

آیا شما هم این غذا را برای وعده های رژیمی خود یا خانواده تان، آماده کرده اید؟ آیا اطلاعات تغذیه ای آشپزی غذاها در انتخاب وعده های روزانه تان تاثیر گذار است؟


با عنایت به اینکه نظرات و پیشنهادات شما کاربران گرامی در بهبود مجله خبری سلامت تاثیر کاملا موثری ایفا می کند لذا خواهشمند است ما را از نظرات ارزنده ی خود محروم نفرمایید.



دکتر یگانه
مبارزه جهانی با گرسنگی

کودکان مبتلا به سرطان

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مجله خبری سلامت در وب سایت منتشر خواهد شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
در پایان آرزوی سلامتی و شادابی برای تمامی شما عزیزان داریم.

جستجو

تبلیغات

کلینیک لیزر شفا
تدبیر کالا
نسل زیبا

نظرسنجی

نظر شما در مورد سایت مجله خبری سلامت چیست؟





آمار وبلاگ

  • کل بازدید:
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

ابزارک ها

Google PageRank Checker Powered by  MyPagerank.Net

 مجله خبری سلامت

کد رژیم غذایی

کد رژیم غذایی


ترجمه سایت به زبان های زنده دنیا
ابزار نمایش افراد آنلاین

ابزار نمایش افراد آنلاین سایت و وبلاگ

خرید فروشگاه ساز

گالری تصاویر برای بزرگ نمایی روی عکس کلیک کنید.

عنوان این بخش تغذیه