تبلیغات
مجله خبری سلامت - چگونه سوخت و ساز بدن را افزایش دهیم؟

نویسندگان

تبلیغات

چشمخانه کلینیک مسیر زیبایی کلینیک تخصصی دندانپزشکی دیبا ساج دکتر عارفی

چگونه سوخت و ساز بدن را افزایش دهیم؟

نویسنده : abdolnabi solimani    |   تاریخ : دوشنبه چهارم دی 1396 05:19 بعد از ظهر

همه ما می‌دانیم که عادات تغذیه و ورزشی، در تعیین وزن و سلامتی ما مهم هستند، اما تغییراتی وجود دارند…

همه ما می‌دانیم که عادات تغذیه و ورزشی، در تعیین وزن و سلامتی ما مهم هستند، اما تغییراتی وجود دارند که ربطی به تغذیه و ورزش ندارند و ما می‌توانیم با کمک آنها تلاش‌مان برای بهترکردن وضعیت وزن‌مان را ارتقا دهیم. دراینجا پنج استراتژی ساده اما واقعا موثر را می‌آوریم که می‌توانید در زندگی‌تان بکار ببرید.



    بایستید.

ما زیاد می‌نشینیم. تمام روز را درمحل کارمان می‌نشینیم، در اتومبیل‌های‌مان در راه رفت و برگشت به محل کار می‌نشینیم و وقتی به خانه برمی‌گردیم هم روی مبل می‌نشینیم.

مشکلات اساسی که دراثر نشستن‌های طولانی مدت به‌وجود می آید: عضلات سرینی‌تان بی‌فعالیت می‌ماند، وضعیت بدن‌تان خراب شده و پژوهش‌ها نشان داده این حالت می‌تواند منجر به افزایش فشارخون، کاهش متابولیسم، قند خون بالا و افزایش چربی شکم شود. هرچند نمی‌توانیم همیشه زمان رفت و آمدها یا پشت میز نشستن‌های‌مان را کنترل کنیم، اما کارهای زیاد دیگری وجود دارند که می‌توانیم برای کاهش زمان یکجا نشینی‌مان انجام دهیم.

میزهای ایستاده، انتخاب‌های خوبی برای کمتر نشستن در طول روز هستند. از جا بلند شدن و کشیدن بدن هر سی دقیقه یک‌بارهم می‌تواند اثرات ضد سوخت وساز یکجا نشینی را کاهش دهد. تحقیقات نشان می‌دهند شکستن زمان یکجا نشینی، تاثیر مثبت روی اندازه دور کمر، شاخص توده بدنی، تری گلیسیرید و قندخون دارد. دو دقیقه ایستادن و حرکت کردن هر نیم ساعت، نه تنها به بدن شما کمک می‌کند، بلکه به نفع کارایی و تمرکزتان هم هست.



    تلویزیون را خاموش کنید.


وقتی از یک روز کاری طولانی به خانه برمی‌گردیم، بیشتر ما فقط دوست داریم تلویزیون را روشن کرده و پاهای‌مان را بالا بیندازیم. این به‌طور کلی طبیعی است؛ ما به شیوه‌ای برای رهایی از فشار و تسکین خودمان از استرس روزی که داشته‌ایم نیاز داریم. به خانه برگشتن و زوم کردن روی تلویزیون می‌تواند برای دور کمرتان خطرناک باشد و تمام تلاش‌هایی را که برای رژیم گرفتن و ورزش انجام داده‌اید تباه کند. یک حادثه به سرعت، این سه پیامد را دارد و کار بعدی که انجام می‌دهید رفتن به رختخواب است. بنابراین، زمان تماشای تلویزیون را محدود کرده و به این محدودیت‌ها پایبند باشید. فعالیت بدنی را بخشی از استرس‌زدایی بعد از کارتان کنید. قدم بزنید، به پارک بروید، دوچرخه سواری کنید؛ فرقی نمی‌کند، فقط مقداری به فعالیت‌های عصرانه‌تان اضافه کنید.



    در باشگاه، استراتژیک عمل کنید.


دو روش متفاوت تمرینی که می‌توانید به راحتی همراه سایر تمرینات انجام دهید و چربی بیشتری بسوزانید:


لیفت‌های ترکیبی:


لیفت‌هایی که روی بیشتر از یک گروه عضلانی و حرکت بیشتر از یک مفصل کار می‌کند. لیفت‌های ترکیبی مانند اسکوات یا ددلیفت، فوق‌العاده‌اند. این تمرینات، چربی بیشتری سوزانده و منجربه افزایش قدرت می‌شوند و بهتراز تمرینات تک- مفصلی مانند عضلات سه‌سر، نتیجه می‌دهند.


تمرینات یک روز در میان با شدت بالا:


که به‌عنوان دوره‌های کوتاه تمرینات با شدت بالا که دوره‌های کوتاهی از ریکاوری را به‌همراه دارند نیز شناخته می‌شوند؛ این روش ورزشی می‌تواند برای چربی سوزی، مفیدتر ازتمرینات هوازی در حالت پیوسته باشد.



    خواب را درالویت بگذارید.

خواب مناسب در هر شب برای داشتن متابولیسمی درست و سالم، ضروری است. خواب به حفظ عملکرد طبیعی هورمون‌ها، توده بدنی و انرژی مربوط است. تنها یک شب کم‌خوابی می‌تواند منجر به گرایش به غذاهای چرب‌تر و محدود کردن تصمیم‌گیری عاقلانه توسط مغز شود. ضمنا، تحقیقات نشان داده عدم خواب کافی می‌تواند باعث افزایش کورتیزول(هورمون استرس) در سیستم شما شود. که این هم موجب کاهش متابولیسم شود؛ یک شکم چاق و نتیجه‌گیری اندک از تغذیه سالم و ورزش.



    بیشتر راه بروید.

مثلا سه روز در هفته و هر روز یک ساعت ورزش می‌کنید و تقریبا هفت ساعت خواب شبانه دارید. این یعنی شما تنها از دو و نیم درصد از زمان بیداری‌تان برای ورزش استفاده می‌کنید. بنابراین این سوال مطرح می‌شود، آن ۹۷.۵ درصد باقیمانده را چه‌کار می‌کنید؟

اگر هدف شما چربی سوزی بیشتر و کم کردن دور کمر است، باید بیرون باشگاه حرکت کنید. یعنی به‌جای آسانسور از پلکان استفاده کنید، مسیرهای کوتاهی را پیاده‌روی یا دوچرخه سواری کنید و کلا فعال‌تر باشید.

همه ما می‌دانیم کجاها می‌توانیم تصمیمات درست‌تری در زندگی‌مان بگیریم که در نهایت به رسیدن به اهداف بدنی‌مان کمک کند. تغییرات بزرگ در سبک زندگی، به ندرت منتهی به نتایج پابرجا در دراز مدت می‌شوند، من توصیه می‌کنم با تغییرات کوچک روزانه شروع کنید. به مرور زمان متوجه منافع بیشتری در سبک زندگی‌تان خواهید بود که دورکمرتان هم بابتش متشکر خواهد شد!



۸ تا از بدترین غذاها برای کاهش وزن


با عنایت به اینکه نظرات و پیشنهادات شما کاربران گرامی در بهبود مجله خبری سلامت تاثیر کاملا موثری ایفا می کند لذا خواهشمند است ما را از نظرات ارزنده ی خود محروم نفرمایید.




دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مجله خبری سلامت در وب سایت منتشر خواهد شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
در پایان آرزوی سلامتی و شادابی برای تمامی شما عزیزان داریم.

برچسب ها:چگونه سوخت و ساز بدن را افزایش دهیم؟,
   |   دیدگاه ها ()

 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.

جستجو

تبلیغات

کلینیک لیزر شفا
تدبیر کالا
نسل زیبا

نظرسنجی

نظر شما در مورد سایت مجله خبری سلامت چیست؟





آمار وبلاگ

  • کل بازدید:
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

ابزارک ها

Google PageRank Checker Powered by  MyPagerank.Net

 مجله خبری سلامت

کد رژیم غذایی

کد رژیم غذایی


ترجمه سایت به زبان های زنده دنیا
ابزار نمایش افراد آنلاین

ابزار نمایش افراد آنلاین سایت و وبلاگ

گالری تصاویر برای بزرگ نمایی روی عکس کلیک کنید.

عنوان این بخش تغذیه