تبلیغات
مجله خبری سلامت - ۱۹ توصیه ضد چربی در آشپزی!

نویسندگان

تبلیغات

چشمخانه کلینیک مسیر زیبایی کلینیک تخصصی دندانپزشکی دیبا ساج دکتر عارفی

۱۹ توصیه ضد چربی در آشپزی!

نویسنده : abdolnabi solimani    |   تاریخ : یکشنبه بیست و سوم اردیبهشت 1397 02:28 بعد از ظهر

چربی ها ترکیباتی هستند که بدن برای تامین انرژی و بسیاری از اعمال حیاتی خود به آنها نیازمند است. این گروه از مواد غذاییبه پروتئین ها برای انجام عملکردشان کمک می کنند. همچنین منشاء واکنش های شیمیایی محسوب می شوند و در روند رشد، فعالیت


چربی ها ترکیباتی هستند که بدن برای تامین انرژی و بسیاری از اعمال حیاتی خود به آنها نیازمند است. این گروه از مواد غذاییبه پروتئین ها برای انجام عملکردشان کمک می کنند. همچنین منشاء واکنش های شیمیایی محسوب می شوند و در روند رشد، فعالیت سیستم ایمنی، تولیدمثل و… نقش دارند. چربی ها همچنین به جذب برخی مواد مغذی مانند ویتامین های A ،E ،D و K در کبد کمک می کنند اما بهره مندی از تاثیرات مثبت این گروه مواد غذایی تنها زمانی است که به کمک برنامه غذایی متعادل و متنوع کنار شیوه زندگی سالم، تعادل میان دریافت و مصرف و نهایتا ذخیره سازی چربی، برقرار باشد و به خصوص در انتخاب چربی ها دقت شود تا بهترین نوع روغنها انتخاب شده و مصرف چربی های حیوانی و کره به حداقل ممکن برسد. در غیر این صورت باید منتظر بروز بیماری های مختلف بود. با این حال مشکل اینجاست که معمولا بسیاری از ما به مصرف زیاد روغنها در تغذیه خود عادت کرده ایم. بنابراین، اگر خواستار حفظ سلامت و تناسب اندامتان هستید، از این پس برخی اصول تغذیه ای سالم و کم چرب را رعایت کنید. مطمئن باشید به زودی این شیوه جدید را بیشتر می پسندید.

 
مجله سلامتی راستینه ، ۱۹ توصیه ضد چربی در آشپزی را تقدیم می کند :

قسمت های کم چرب گوشت را بخرید و قبل از طبخ، چربی های قابل رویت آن را جدا کنید. به علاوه، از همین گوشت برای تهیه گوشت چرخ کرده هم استفاده کنید.

پوست مرغ و دیگر ماکیان را قبل از طبخ جدا کنید. این قسمت حاوی مقدار زیادی چربی های اشباع است.

گریل و بخارپز کردن گوشت ها را جایگزین روش های معمول سرخ کردن کنید. حتی می توانید به جای سرخ کردن انواع گوشت و ماهی، آنها را در کاغذ آلومینیومی بپیچید و در فر بگذارید.


بخار پز کردن

سبزیجات را بخارپز یا گریل کنید و اگر برای تهیه بعضی غذاها حتما نیاز به سرخ شدن است، از مقدار کمی روغن گیاهی استفاده کنید.

هنگام سرو سالاد، آبلیمو، سرکه یا سس ماست را جایگزین سس مایونز و دیگر سس های با پایه روغن کنید.

در انتخاب لبنیات نیز انواع کم چرب برتری بیشتری نسبت به لبنیات پرچرب دارند و جالب است بدانید چربی بالای شیر حتى می تواند مانع جذب کلسیم شود.

کوکو را در تابه های تفلون طبخ کنید تا نیاز کمتری به روغن باشد.

 
پوره سیب زمینی

در تهیه پوره سیب زمینی به جای کره، ماست بریزید و برای بهبود طعم از سبزیجات معطری مانند جعفری کمک بگیرید.

ساندویچ را همراه سس خردل، کچاپ سس انار و دیگر سس های ترش میل کنید و از این پس مایونز را کنار بگذارید.

به جای دسر و بستنی های چرب از میوه، ماست و دسرهای میوه ای استفاده کنید.


سوپ کم چرب

سوپ ها و خورش ها را کمی قبل از سرو، آماده کنید و بگذارید سرد شوند سپس چربی جمع شده روی غذا را بردارید و دوباره گرمشان کنید.

هنگام سرخ کردن سیب زمینی علاوه بر مقدار کم روغن گیاهی، از ماهیتابه تفلون استفاده کنید و در آن را نیز ببندید زیرا بخار روند طبخ سیب زمینی ها را تسریع می کند.

در تهیه سوپ های با پایه خامه، شیر کم چرب را جایگزین کنید. البته می توانید از پیاز رنده شده یا پوره سیب زمینی نیز برای قوام سوپ به جای خامه کمک بگیرید.


پنیر رنده شده

به جای استفاده از پنیرهای ورقه ای در دستورهای مختلف آشپزی، پنیر رنده شده استفاده کنید زیرا در این صورت حجم پنیر مصرفی تان کمتر خواهد بود. همچنین بهتر است پنیر سفید کم چربی را جایگزین پنیرهای پیتزا کنید.

روغن را در اسپری بریزید. در این صورت تنها به چرب شدن ظرف اکتفا می کنید و دیگر طبق عادت حجم زیادی روغن نیاز نخواهید داشت.

معمولا هنگام طبخ نان، شیرینی و … سینی فر را چرب می کنیم. به شما پیشنهاد می کنیم از این به بعد ورقه های آشپزی جایگزین روغن یا کره مصرفی تان باشد.

پیش از سر و مواد غذایی سرخ شده مانند سیب زمینی، بادمجان، کدو و… آنها را روی کاغذ خشک کن بگذارید تا روغن اضافی شان گرفته شود.


ماست شیرین


نیمی از مقدار پیشنهادی روغن یا کره در دستورهای شیرینی و کیک را با کمپوت میوه یا ماست جایگزین کنید.

خامه یکی از مواد غذایی پرمصرف آشپزی به خصوص شیرینی پزی است اما می توان برای کاهش دریافت این نوع چربی ها با توجه به دستور مورد نظر، نیمی از مقدار خامه را ماست شیرین یا شیر استفاده کرد.


چگونه روزه گرفتن متناوب بر روند کاهش وزن تأثیر می‌گذارد؟


با عنایت به اینکه نظرات و پیشنهادات شما کاربران گرامی در بهبود مجله خبری سلامت تاثیر کاملا موثری ایفا می کند لذا خواهشمند است ما را از نظرات ارزنده ی خود محروم نفرمایید.



دکتر یگانه
مبارزه جهانی با گرسنگی

کودکان مبتلا به سرطان

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مجله خبری سلامت در وب سایت منتشر خواهد شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
در پایان آرزوی سلامتی و شادابی برای تمامی شما عزیزان داریم.

برچسب ها:۱۹ توصیه ضد چربی در آشپزی!,
   |   دیدگاه ها ()

 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.

جستجو

تبلیغات

کلینیک لیزر شفا
تدبیر کالا
نسل زیبا

نظرسنجی

نظر شما در مورد سایت مجله خبری سلامت چیست؟





آمار وبلاگ

  • کل بازدید:
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

ابزارک ها

Google PageRank Checker Powered by  MyPagerank.Net

 مجله خبری سلامت

کد رژیم غذایی

کد رژیم غذایی


ترجمه سایت به زبان های زنده دنیا
ابزار نمایش افراد آنلاین

ابزار نمایش افراد آنلاین سایت و وبلاگ

خرید فروشگاه ساز

گالری تصاویر برای بزرگ نمایی روی عکس کلیک کنید.

عنوان این بخش تغذیه