تبلیغات
مجله خبری سلامت - با این پنج حرکت یوگا، درد پشت را ساکت کنید!

نویسندگان

تبلیغات

چشمخانه کلینیک مسیر زیبایی کلینیک تخصصی دندانپزشکی دیبا ساج دکتر عارفی

با این پنج حرکت یوگا، درد پشت را ساکت کنید!

نویسنده : abdolnabi solimani    |   تاریخ : یکشنبه بیست و سوم اردیبهشت 1397 01:50 بعد از ظهر

مطالعات نشان دادند که ۱۲ هفته یوگا می تواند علائم کمردرد را کاهش دهد و عملکرد کلی پشت را بهبود ببخشد. اگر دوست دارید از مزایای آرامش بخش یوگا استفاده کنید و در عین حال برخی از مشکلات کمرتان را نیز رفع کنید، چند مورد از حرکات زیر را امتحان

مطالعات نشان دادند که ۱۲ هفته یوگا می تواند علائم کمردرد را کاهش دهد و عملکرد کلی پشت را بهبود ببخشد. اگر دوست دارید از مزایای آرامش بخش یوگا استفاده کنید و در عین حال برخی از مشکلات کمرتان را نیز رفع کنید، چند مورد از حرکات زیر را امتحان کنید.



خم شدن به جلوخم شدن به جلو

بایستید و پاها را به اندازه عرض لگن از هم باز کنید، بازوها را به شکل ضربدری جلویتان قرار دهید و سپس از لگن خم شوید. می توانید بازوها را در همان وضعیت نگه دارید یا سعی کنید دست تان را به زمین برسانید یا آنها را روی زانوهایتان قرار دهید. در حالیکه به جلو خم شده اید، روی تنفس تان تمرکز کنید و سعی کنید با هر بازدم، بیشتر به جلو خم شوید.

اگر در همسترینگ تان احساس کشیدگی کردید، زانوهایتان را کمی خم کنید تا فشار کاهش یابد و بتوانید حداکثر بهره را از این کشش پشت ببرید. برای بالا آمدن، بجای گرد کردن ستون فقرات تان سعی کنید از لگن به بالا بیایید و صاف بایستید.



 
حرکت مجسمه ابوالهول حرکت مجسمه ابوالهول

روی شکم دراز بکشید، پاهای تان را کنار هم قرار دهید و بازوها را مقابل تان محکم روی زمین بگذارید. همانطور که هوا را فرو می برید، نوک انگشتان پای تان را به سمت عقب نگه دارید و قفسه سینه و سرتان را از زمین بلند کنید. مطمئن شوید که پاهای تان را تیز نگه داشته اید و مراقب ناحیه شکم تان باشید تا از وارد کردن فشار بیش از حد روی کمر در هنگام خم شدن خودداری کنید.

حرکت مجسمه ابوالهول به شما کمک می کند که ستون فقرات تان را تقویت کنید و از آسیب های آتی جلوگیری نمایید.



 
سگ رو به پایینسگ رو به پایین

اگر قبلا در کلاس یوگا شرکت کرده اید، احتمالا با این حرکت آشنا هستید. روی دست ها و زانوهای تان بنشینید (چهار دست و پا)، کف دستها را صاف روی زمین قرار دهید و به اندازه عرض شانه ها از هم باز کنید. پاها را نیز به اندازه عرض باسن از هم فاصله دهید.

با فشار دادن انگشتان پاها و دستهای تان به زمین، خودتان را بالا بکشید و عضلات شکم تان را سفت کنید تا با بدن تان یک شکل مثلث درست کنید.

این حرکت، پشت شما را تقویت خواهد کرد و باعث کشش ستون فقرات تان می شود.
حرکت Half Lord of the Fishesحرکت Half Lord of the Fishes



اگر به کمی پیچ و تاب نیاز دارید، این حرکت کاملا مناسب شماست.


روی زمین بنشینید و پای چپ تان را درست بیرون لگن راست تان قرار دهید. سپس پای راست تان را درست بیرون زانوی چپ تان بگذارید. به سمت راست بچرخید و آرنج چپ تان را محکم روی زانوی راست تان قرار دهید و انگشتان دست تان را از هم باز کنید. شما باید کشش را در کل ستون فقرات تان احساس کنید.



 
حرکت کودکحرکت کودک

این «حرکت استراحت» یک کشش پشت عالی است و می تواند به آزاد کردن فشار لگن شما کمک کند.

پاهای تان را زیرتان جمع کنید و بدن تان را روی ران ها خم کنید، بطوریکه پیشانیتان روی زمین قرار بگیرد. می توانید بازوها را در دوطرفتان نگه دارید یا آنها را جلوی تان دراز کنید تا شانه های تان را نیز بکشید ــ بستگی دارد که در کدام وضعیت راحت تر هستید.

 

یک حرکت دیگر: سلام ایستاده

در حالیکه این حرکت ساده به نظر می رسد اما به شما کمک می کند که از لگن و پوستچرتان آگاه شوید و به شما کمک می کند که در طول روز قوز نکنید.

بایستید و پاها را باندازه عرض لگن باز کنید، بازوها را بسمت بالا بکشید، در حالیکه کف دستهایتان بسمت هم هستند. آرنج هایتان را قفل نکنید. همانطور که این وضعیت را حفظ می کنید، روی داخل کشیدن دنده ها، عضلات شکم و لگن تان تمرکز کنید. تصور کردن یک ستون فقرات طولانی از استخوان دمبالچه تا تاج سرتان بشما کمک خواهد کرد که این وضعیت را به درستی حفظ کنید.

آیا هیچ کدام از این حرکتها را امتحان کرده اید؟ نظرات تان را با ما در میان بگذارید.


طرز تهیه برگر قارچ پورتبلو و بلوچیز


با عنایت به اینکه نظرات و پیشنهادات شما کاربران گرامی در بهبود مجله خبری سلامت تاثیر کاملا موثری ایفا می کند لذا خواهشمند است ما را از نظرات ارزنده ی خود محروم نفرمایید.



دکتر یگانه
مبارزه جهانی با گرسنگی

کودکان مبتلا به سرطان

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مجله خبری سلامت در وب سایت منتشر خواهد شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
در پایان آرزوی سلامتی و شادابی برای تمامی شما عزیزان داریم.

برچسب ها:با این پنج حرکت یوگا, درد پشت را ساکت کنید!,
   |   دیدگاه ها ()

 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.

جستجو

تبلیغات

کلینیک لیزر شفا
تدبیر کالا
نسل زیبا

نظرسنجی

نظر شما در مورد سایت مجله خبری سلامت چیست؟





آمار وبلاگ

  • کل بازدید:
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

ابزارک ها

Google PageRank Checker Powered by  MyPagerank.Net

 مجله خبری سلامت

کد رژیم غذایی

کد رژیم غذایی


ترجمه سایت به زبان های زنده دنیا
ابزار نمایش افراد آنلاین

ابزار نمایش افراد آنلاین سایت و وبلاگ

خرید فروشگاه ساز

گالری تصاویر برای بزرگ نمایی روی عکس کلیک کنید.

عنوان این بخش تغذیه