تبلیغات
مجله خبری سلامت - ۵ قانون سلامتی برای داشتن یک رژیم غذایی سالم!

نویسندگان

تبلیغات

چشمخانه کلینیک مسیر زیبایی کلینیک تخصصی دندانپزشکی دیبا ساج دکتر عارفی

۵ قانون سلامتی برای داشتن یک رژیم غذایی سالم!

نویسنده : abdolnabi solimani    |   تاریخ : شنبه نوزدهم خرداد 1397 06:48 بعد از ظهر

به همراه هر رژیم غذایی جدید، یک‌ سری قوانین تازه در مورد چگونگی پیروی از یک رژیم غذایی سالم ارائه می‌شود. اگرچه برخی از این رژیم‌های غذایی ممکن است واقعا به افراد بسیاری کمک کنند اما مهم است که بدانید از نظر تحقیقات علمی، چه دستورالعمل هایی



به همراه هر رژیم غذایی جدید، یک‌ سری قوانین تازه در مورد چگونگی پیروی از یک رژیم غذایی سالم ارائه می‌شود. اگرچه برخی از این رژیم‌های غذایی ممکن است واقعا به افراد بسیاری کمک کنند اما مهم است که بدانید از نظر تحقیقات علمی، چه دستورالعمل هایی برای داشتن رژیم غذایی سالم، ضروری است. اگر به دنبال نتایج بلند مدت هستید، روی ۵ قانون سلامتی زیر تمرکز کنید. اینها اصول کلی هستند که برای هر کس که می خواهد سالمتر و لاغرتر باشد و یک زندگی فعال و طولانی داشته باشد، مفید است.

 
غذای کامل

ممکن است قادر نباشید به‌طور کامل از غذاهای فراوری‌شده اجتناب کنید اما قطعا می‌توانید تصمیم بگیرید که مقدار کمتری از آنها را بخورید. به‌طور کلی غذاهای فراوری‌نشده، مواد مغذی بسیار بیشتری دارند و بنابراین سیرکننده‌ تر هستند که این امر جلوی پرخوری را می‌گیرد. اینها برخی از مزایای دیگر پیروی از رژیمی است که عمدتا برپایه‌ی غذاهای کامل و سیرکننده است:
مواد مغذی بیشتر: بسیاری از گزینه‌های غذای کامل، غلات و سبزیجات هستند که سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی موردنیاز برای سلامتی می‌باشند. به‌علاوه، این نوع غذاها به‌طور کلی کالری کمتری دارند.
طبیعی‌تر: بدیهی است که غذاهای کمتر فراوری‌ شده به حالت طبیعی شان نزدیکتر هستند؛ این بدان معناست که این غذاها مقدار بیشتری از مواد مغذیشان را حفظ می کنند و مواد افزودنی (مانند شکر و روغن) کمتری دارند.


پروتیٔین خوب

پروتئین، یک بخش ضروری از هر رژیم غذایی کامل است، زیرا انرژی پایداری فراهم می‌کند و فواید دیگری نیز برای سلامتی دارد. پروتئین از دو راه عمده به شما کمک می‌کند: کمک به کاهش وزن و حمایت از توده‌ی عضلانی. بنابراین اگر سعی دارید خوش‌اندام شوید، پروتئین باید یک بخش جدایی‌ناپذیر از رژیم غذایی شما باشد.
اکثر افراد در دریافت پروتئین کافی، مشکلی ندارند. منابع پروتئین ما عبارتند از گوشت، محصولات لبنی، لوبیا و برخی سبزیجات. پروتئن شما از هر منبعی که می‌آید، مطمئن شوید که پروتئین‌های باکیفیت و خالص را انتخاب می کنید تا بتوانید اسیدهای آمینه‌ ضروری بیشتری دریافت کنید  آن هم بدون چربی.

 
محصولات حیوانی

اگرچه بحث‌های زیادی در مورد استفاده از محصولات حیوانی در رژیم غذایی ما وجود دارد اما به‌طور کلی توصیه می‌شود که از محصولات حیوانی استفاده کنید تا مطمئن شوید بدنتان تمام مواد مغذی موردنیازش را دریافت می‌کند (مثلا ویتامین ب۱۲). دریافت تمام مواد مغذی موردنیازتان از غذاهای گیاهی امکان‌ پذیر است اما باید در این مورد تحقیق کنید و بدقت بررسی کنید که باید چه غذاهایی بخورید.

 
سبزیجات تازه

در این مورد، هیچ بحثی وجود ندارد  میوه‌ها و سبزیجات، یک ضرورت مطلق در هر رژیم غذایی سالمی هستند. از آنجا که اکثر مردم، میوه و سبزیجات کافی مصرف نمی‌کنند، از مزایای سلامتی آنها بهره‌مند نمی‌شوند: از جمله کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند سرطان، دیابت، چاقی و بیماری های قلبی.
فیبر موجود در سبزیجات، به بهبود سلامت گوارشی، کاهش نوسانات قند خون و تغذیه‌ باکتری‌های مفید روده‌ شما کمک می کند. برای بهره‌مندی از تمام این فواید سلامتی باورنکردنی باید مطمئن شوید که هر روز ۵ تا ۱۰ واحد میوه و سبزی مصرف می‌کنید.

 
درشت مغذی ها

میزان کالری مصرفی شما بر تلاش‌هایتان برای کاهش وزن یا افزایش وزن تأثیر می‌گذارد. بنابراین اگر نگران وزنتان هستید، به کالری مصرفیتان دقت کنید. همچنین باید به مصرف درشت مغذی‌ های مهم مانند پروتئین، کربوهیدارت‌ها و چربی‌ها نیز توجه داشته باشید.

تغذیه ورزشکاران
در اینجا چند برآورد پیش‌فرض از مقدار پروتئین، چربی و کربوهیدراتی که می‌توانید بخورید، آورده‌ایم:

پروتئین: ۰٫۸ تا ۳٫۳ گرم به ازای هر کیلوگرم از توده‌ بدنی خالص
چربی: بیش از ۱۵ درصد از کالری کل
کربوهیدارت: ۲۰ تا ۷۵ درصد از کالری کل
این اعداد می‌توانند تا حد زیادی بر حسب سبک زندگی فعلی شما متفاوت باشند. اگر ورزشکار هستید، احتمالا باید به منظور ریکاوری سریعتر در بین تمرینات، کربوهیدرات بیشتری مصرف کنید. اگر تحرک ندارید، بهتر است کربوهیدرات کمتری بخورید، چون سطوح گلیکوژن بدن شما معمولا به پرشدن مجدد نیاز ندارد.


آیا اعتیاد به بازی‌های رایانه‌ای یک مسئله سلامت روانی است؟


با عنایت به اینکه نظرات و پیشنهادات شما کاربران گرامی در بهبود مجله خبری سلامت تاثیر کاملا موثری ایفا می کند لذا خواهشمند است ما را از نظرات ارزنده ی خود محروم نفرمایید.



دکتر یگانه
مبارزه جهانی با گرسنگی

کودکان مبتلا به سرطان

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مجله خبری سلامت در وب سایت منتشر خواهد شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
در پایان آرزوی سلامتی و شادابی برای تمامی شما عزیزان داریم.

برچسب ها:۵ قانون سلامتی برای داشتن یک رژیم غذایی سالم!,
   |   دیدگاه ها ()

 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.

جستجو

تبلیغات

کلینیک لیزر شفا
تدبیر کالا
نسل زیبا

نظرسنجی

نظر شما در مورد سایت مجله خبری سلامت چیست؟





آمار وبلاگ

  • کل بازدید:
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

ابزارک ها

Google PageRank Checker Powered by  MyPagerank.Net

 مجله خبری سلامت

کد رژیم غذایی

کد رژیم غذایی


ترجمه سایت به زبان های زنده دنیا
ابزار نمایش افراد آنلاین

ابزار نمایش افراد آنلاین سایت و وبلاگ

خرید فروشگاه ساز

گالری تصاویر برای بزرگ نمایی روی عکس کلیک کنید.

عنوان این بخش تغذیه